[abc80] Diskettstation till ABC-80

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Tors Aug 19 05:09:55 PDT 2010

Yep, ABC80 är ju helt handikappad utan dos-rom-kortet. Eftersom jag har
ett enda ROM-kort så byggde jag ett batteribackupad SRAM-modul där man kan
dumpa in egna DOS-ROM (och basic också för den delen). Se
http://mac.abc.se/~juhasz/abc80/abc80-sram.pdf

Denna funkar fint med abc-klubbens UFD-DOS-rom och jag har kört ett snabbt
DMA-floppy kort med ufddos och ABC832 till ABC80:n med detta...

Nackdelen är att man måste öppna sin ABC80 och löda på ett par punkter.
Men det gjorde man ju på den gamla goda tiden också! ;)

Robert