[abc80] ABC80 kasettrutiner

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Tis Okt 13 01:25:01 PDT 2009

> För det externa filsystemet är det väl egentligen mer logiskt med en
> separat enhet, typ det PRA: och PRB: som jag har för FPGA-kortet...

Ja, ett direktinterface mot filsystemet vore ju trevligt och helt klart en
feature-request från min sida också! Erik, har du kollat på källkoden till
den där gamla X-windows emulatorn? (undrar vem som skrev den?)

http://www.devili.iki.fi/pub/emulators/Luxor/abc80-1.2.tar.gz

Där finns en device UNX: som är väldigt enkel att implementera i C eller
javakod (jag har lekt lite med den i mina emulatorhack som aldrig kommer
nånvart...)