[abc80] Trasig 800... :-(

Erik Isaksson exon at lysator.liu.se
Mon Jan 19 10:52:39 PST 2009

Japp, då var det konstaterat. Min 800 funkade alldeles utmärkt med en
annan CPU...

Noterar att det finns nya att köpa på t ex ELFA:

84C0010PSC/Z80C-CPU 10MHz DIL40
"Förbättrad variant av Z80A avseende strömförbrukningen. Kretsen drar 15
mA typ vid operation. Stand-byförbrukning 10 µA max."

Hittar inga datablad dock, men det borde väl funka att stoppa i en sån?

/ E

Finns dock inga datablad