[abc80] Funkar fint på mac! (Re: ABC80 DE1-15: filöverföring via printerporten)

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Sön Jan 18 16:25:56 PST 2009

juhasz at abc.se wrote:
> Hej på er!
>
> Tänkte bara berätta jag testat den senaste versionen av ABC80 i de1 med
> filöverföring, och det funkar finfint även med abcprintd på mac. Förutom
> att konstanten "B460800" inte är definierad (kommenterade bort den raden
> så länge) var det bara att skriva "make" - sen är det bara att ladda  och
> spara filer på prb: direkt från mac:en! Klart coolt och väldigt
> användbart!

B460800 behövs bara för att kunna köra i 460800 baud, vilket jag aldrig
fick att funka... vet inte varför.  Det kan vara att driverchippet på
DE1 inte klarar den hastigheten, eller att det är något skumt med
Cygwin, drivern, eller hårdvaran till min USB-seriekontroller (en
"vanlig" PC-serieport är max 115200 baud.)

I vilket fall så fick jag den aldrig att funka, och det kändes väl som
det kvittade.

	-hpa

--
H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.