[abc80] Trasig 800... :-(

Erik Isaksson exon at lysator.liu.se
Sat Jan 17 15:28:38 PST 2009

När du säger det... hade adressbussen varit kortsluten skulle den ju
varit noll även under, eller iaf direkt efter, reset!

Har dock svårt att acceptera att en processor kan gå sönder på det
viset... trodde att de antingen fungerade eller var helt döda. Men ok,
nu blir jag ju sugen att pilla ut processorn ur min lånade 802a och
testa med den. Undras hur många ben man bryter av om man lyfter ur en
40-pinnars IC ur en 25 år gammal och halvrostig burk med en skruvmejsel
som enda verktyg :-)

/ E