[abc80] Trasig 800... :-(

Erik Isaksson exon at lysator.liu.se
Sat Jan 17 15:12:00 PST 2009

(Du lyckades uppenbarligen få fram bilden? Jag kunde inte se den i
mailet som kom från listan, tänkte att den kanske filtrerar bort icke-text?)

Jag köpte detta till jobbet för ett par år sedan, till ett mindre
projekt. Har man ont om pengar så passar den alldeles utmärkt om man
bara ska mäta på enstaka signaler och ändå har en dator stående bredvid.
Den är ju dessutom begränsad till 24 Msps, så det är ju ingenting att
felsöka moderna burkar med, men till inbyggda system och och gamla
datorer funkar den bra! Analogdelen är tyvärr begränsad till +/-10v, så
den är obrukbar till att kolla reguleringen på 12v... :-(

Var även lite orolig att den skulle hata Vista, men det gick ju bra.

/ E