[abc80] abc80 på DE1 (fpga-kort) - henger?

Torfinn Ingolfsen tingox at gmail.com
Ons Aug 12 07:23:54 PDT 2009

Oppdatering:
etter at jeg byttet til et ordentlig ps2-tastatur så virker faktisk ab80'en.
Tastaturet repeterer litt raskt på 25 MHz (det blir 'liiisst' istedet for
'list') men funker ganske ok på 12 Mhz.

Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg får SD-kortet til å virke.
Når jeg resetter abc80'en så kan jeg se at den leser på kortet (to grønne
LED helt til høyre blinker), men de kommer bare opp med "ABC80" prompten
igjen.

Det samme skjer når je skriver 'bye" (er dette samme sak som å trykke på
reset-knappen?)
SD-kortet har jeg "laget" ved at jeg brukte dd til å overføre filen i
arkivet abcdisk.200812b.bz2 (jeg pakket den ut først) til sd-kortet.

Hva må jeg gjøre for å teste om kortet er ok?
--
mvh
Torfinn