[abc80] abc80 på DE1 (fpga-kort) - henger?

Torfinn Ingolfsen tingox at gmail.com
Sön Aug 2 12:56:06 PDT 2009

Mer info.

2009/8/2 H. Peter Anvin <hpa at zytor.com>

> Ja, Caps Lock/Num Lock ska funka... eftersom de sköts av
> tangentbordskontrollern ska inte ens själva ABC80:an behöva fungera.

Ok, men det funker ikke. Jeg testet nettopp med zet[1] og boot fra flash
(simulert A:)  og det funket. Ikke så morsomt, men da vet jeg at DE1-kortet
mitt kan fungere ihvertfall

> Mitt DE1 kort har SDRAM av merke Zentel; jeg leser på nettet at denne har
> litt annen timing enn den SDRAM'en som tidligere har vært brukt på
> DE1-kortene, kan dette ha noe å si?

SDRAM används inte alls i denna design... bara flash och SRAM.  Vad är
> det för typnummer?  Det vore intressant att veta ändå...

Ok, da er feilen ikke i SDRAM i hvertfall. :-)

Her er chip'ene (håper jeg har skrevet numrene rett):
SDRAM:  Zentel A2V64S40CTP-G6
SRAM: ISSI, IS61WV25616BLL-10TL
Flash: Spansion S29AL032D70TF104

Referanser: