[abc80] abc80 på DE1 (fpga-kort) - henger?

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Sön Aug 2 11:08:05 PDT 2009

On 08/02/2009 10:54 AM, Torfinn Ingolfsen wrote:
> [...]
> virker.
>
> abc80:
> Jeg har fulgt Erik Lundh sin howto (første utkast) -  veldig bra. dokument
> Men - når abc80'en på DE1 kortet starter (alle brytere SW0-9 ned, uten
> SDkort) så skriver den "ABC80" på skjermen, så star markøren under der og
> blinker, og så skjer det ingenting mer.
> - switchene (SW0-9) ser ut til å virke
> - KEY0-3 ser også ut til å virke
> - lysdioder og LED display virker
> - når jeg skriver på tastaturet så skjer det ingenting (skal caps lock / num
> lock taster og indikaterer virke? de gjør ikke det her)

Ja, Caps Lock/Num Lock ska funka... eftersom de sköts av
tangentbordskontrollern ska inte ens själva ABC80:an behöva fungera.

> Nå er jeg litt usikker på hvordan jeg feilsøker dette videre.
> Noen tips?
>
> Mitt DE1 kort har SDRAM av merke Zentel; jeg leser på nettet at denne har
> litt annen timing enn den SDRAM'en som tidligere har vært brukt på
> DE1-kortene, kan dette ha noe å si?

SDRAM används inte alls i denna design... bara flash och SRAM.  Vad är
det för typnummer?  Det vore intressant att veta ändå...

	-hpa

--
H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.