[abc80] abc80 på DE1 (fpga-kort) - henger?

Torfinn Ingolfsen tingox at gmail.com
Sön Aug 2 10:54:45 PDT 2009

Hei!
Jeg har ett stk nyinnkjøpt Altera DE1 kort, og har lastet ned nyeste versjon
av Peter sin abc80-i-fpga; abc80-de1-17.zip
Utviklingspc'en min kjører Windows XP (ndedtur at Altera kun har
Windows-versjoner av gratisprogramvaren), jeg har installert Quartus II
9.0sp2 Web Edition og Cygwin.
Jeg har testet de enkle eksmplene som fulgte med kortet, og de virker.
DE1 Control Panle virker også, og jeg har testet at tasturet og LED'en
virker.

abc80:
Jeg har fulgt Erik Lundh sin howto (første utkast) -  veldig bra. dokument
Men - når abc80'en på DE1 kortet starter (alle brytere SW0-9 ned, uten
SDkort) så skriver den "ABC80" på skjermen, så star markøren under der og
blinker, og så skjer det ingenting mer.
- switchene (SW0-9) ser ut til å virke
- KEY0-3 ser også ut til å virke
- lysdioder og LED display virker
- når jeg skriver på tastaturet så skjer det ingenting (skal caps lock / num
lock taster og indikaterer virke? de gjør ikke det her)

Nå er jeg litt usikker på hvordan jeg feilsøker dette videre.
Noen tips?

Mitt DE1 kort har SDRAM av merke Zentel; jeg leser på nettet at denne har
litt annen timing enn den SDRAM'en som tidligere har vært brukt på
DE1-kortene, kan dette ha noe å si?
--
mvh
Torfinn Ingolfsen