[abc80] abc80 på fpga-kortet de1 - Första howto-utkast med fakta utan pedagogik

Torfinn Ingolfsen tingox at gmail.com
Sön Aug 2 07:08:01 PDT 2009

Hei!

Noen kommentarer og tips til howto'en.

Punkt 2. I tilfelle noen skulle være interessert - det er faktisk mulig å få
lisensiert gamel versjoner av Quartus II. Gå til
http://www.altera.com/support/licensing/lic-choose.html
Trykk deretter på linken på den linjen som heter: "Get a license for *
previous* versions (prior to version 8.1) of the Quartus II Web Edition
software and the ModelSim-Altera Web Edition
softwar<https://www.altera.com/support/licensing/free_software/lic-q2web.jsp>
"
Denne linken:
https://www.altera.com/support/licensing/free_software/lic-q2web.jsp
Jeg måtte prøve to ganger, men da virket det. Nå har jeg en lisensiert
versjon av Quartus II 7.2, i tilleggg til den nyeste.

> 3. Installera Cygwin från www.cygwin.com <http://www.cygwin.com/> .
>(Länk till cygwin setup)

Installasjonen av Cygwin med setup.exe installerer kun en minimal Cygwin
versjon, og det er ikke nok til å kune kompilerer abc80.
Du mangler 'make' 'gcc', 'perl' som ihvertfall er nødvendig.
Jeg vet ikke hva som er best; å foreslå at man installerer alt i Cygwin (tar
mye plass), eller å spesifisere hvilke pakker som trengs.

Det hadde også vært bra med en forklaring av hvor man får tak i det
diskimaget (for abc80) som er nevnt her på mailinglisten, og hvordan det
kopieres til et SDkort.

Ha en fin dag.
--
mvh