[abc80] ABC-806

Erik Isaksson exon at lysator.liu.se
Ons Sep 24 13:04:56 PDT 2008

Förträfflig idé!

Jag är i skriande behov an disk-image:ar att testa tillsammans med
senaste versionen av emulatorn som äter dylika. Tyvärr har jag inga
fysiska skivor att konvertera, utan har bara det jag hittat på nätet... :-(

Jag har däremot haft kontakt med en person på stadsarkivet i Göteborg
som hade några gamla disketter som han ville köra i emulatorn, och han
använde ett program som hette OmniFlop som tydligen var liknande
Teledisc fast "gratis". De image:arna gick att läsa i emulatorn efter
lite handpåläggning map sektorordningen :-)

/ E