[abc80] DE1 FPGA-kort (Re: H??rdvaruprojekt...)

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Fre Nov 21 02:46:34 PST 2008

Hejsan på listan!

Tänkte bara meddela att beställning av Terasic's FPGA-kort till sverige
gick väldigt smidigt trots att allt skickades från taiwan. Dock blir
totalpriset $150+$60 frakt. Så om det är fler som funderat på att vara med
och hacka på version 2 av hpa:s ABC80-i-fpga, så rekommenderar jag att man
köper ett ex av DE1:an nu.

Finns massor av information på http://users.ece.gatech.edu/~hamblen/DE1/
t ex kod för att köra I2C/spi interface mot sdkort, etc.

Robert