[abc80] H??rdvaruprojekt...

Olof Johansson olof at lixom.net
Sat Nov 15 23:42:22 PST 2008

On Sat, Nov 15, 2008 at 05:34:03PM -0800, H. Peter Anvin wrote:

> Men sj?lv tycker jag det ?r trevligare att k?ra en riktig monitor.
> ABC80:s monitor beh?vde tydligen modifieras f?r att kunna k?ra 80
> tecken, och en riktig analog TV torde vara ?nnu v?rre.

Hmm, jag har inget minne av att vi modifierade monitorn när vi byggde
om våran ABC80 till 80-tecken. Det är inte helt omöjligt att jag minns
fel dock.

Vi hade för övrigt en av de riktigt gamla monitorerna, som hade vit kåpa
och fortfarande hade fästet för tv-antennen.

Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken mod det var vi hade för 80 tecken,
och jag tror mina föräldrar har skeppat iväg prylarna på skroten vid
det här laget.

-Olof