[abc80] HÃ¥rdvaruprojekt...

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Tors Nov 13 16:33:16 PST 2008

Jag tycker det skulle vara kul att göra något liknande, och har nog lite
mer tid än för ett tag sen när det sist var på tapeten på listan. Är nog
lika intresserad av a) och b).

b) kanske inte behöver vara så komplicerat? Men det beror ju på vad för
sorts i/o man tänkt sig. Själv föreslår jag SPI, eftersom man kan driva
både minneskort, sdio-kort och en hel hög olika sensorer och annat med
det. Jag tror att en enkel CPLD skulle kunna göra jobbet. Då blir
hårdvaran i princip busskontakt+cpld+3.3V sp reg+lysdiod+sockel/kontakt
för SPI/MMC/SD kort

Men jag är också imponerad av ditt FPGA-projekt och skulle gärna ha en
hemma att leka med och lära mig programmera fpga:s ordentligt. (Och en
schysst emulator i java är också roligt om man tänker efter (som
diskuterats tidigare på listan)). Det finns så mycket att göra...

Robert