[abc80] Kretsschema för kontrollerkort?

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Sat Nov 8 01:25:13 PST 2008

Anders Sandahl wrote:
> Hej,
>
> Jag har servicemanualen till floppystationerna, där finns schema på både
> kontroller samt minnesexpantionen till abc80.
>
> Den ligger i tur för att scannas, jag får väl skynda på och ta den i helgen.
>
> Jag har också funderat på en floppykontroller, men då en som man kan koppla
> till PC:n och ha diskimagar där...

Tycker ett flashkort är elegantare, själv... dessutom är det relativt
enkelt, tekniskt sett.  En variant som jag funderade på är att göra ett
FPGA-baserat kort med både Ethernet och SD-kort på samma kort.  Nu är
jag inte direkt haj på att designa kort, så jag är lite nervös för det hela.

En annan variant vore att porta den ABC80-i-FPGA som jag redan har till
ett billigare kort, t.ex.:

http://www.terasic.com.tw/cgi-bin/page/archive.pl?Language=English&CategoryNo=39&No=83

Tyvärr har jag inte hittat något kort på marknaden som är både billigt
och har både SD-kort och Ethernet...