[abc80] ABC80 i DE1 version 4

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tis Dec 30 16:47:00 PST 2008

juhasz at abc.se wrote:

> Kan bara uppmana alla andra på listan att genast beställa en DE1:a och
> ladda abc:n. Det är nog nästan bättre nostalgitripp än min riktiga abc80
> eftersom det är så mycket lättare när man har nästan alla program som
> skrivits till abc:n t lätt tillgängliga på ett sd-kort!

En annan grej... DE1-kortet finns också under namnet "Altera Cyclone II
FPGA Starter Board" -- det kan vara billigare eller dyrare att få tag på
under det namnet, men det är värt att kolla.  Det är precis samma kort;
den enda skillnaden är en klisterlapp.

H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.