[abc80] ABC80 i DE1 version 4

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tis Dec 30 16:29:29 PST 2008

juhasz at abc.se wrote:
> OK, nu har jag testat senaste versionen, och det funkar finfint med alla
> mina kort där jag hade kvar diskimagen! (även det gamla mmc-kortet). Vad
> kul! Det är verkligen mycket bättre att köra i fpga än i emulator!
>
> Kan bara uppmana alla andra på listan att genast beställa en DE1:a och
> ladda abc:n. Det är nog nästan bättre nostalgitripp än min riktiga abc80
> eftersom det är så mycket lättare när man har nästan alla program som
> skrivits till abc:n t lätt tillgängliga på ett sd-kort!
>
> Nu skulle man bara ta och hacka ihop en läs-o-skriv-utility till
> [...]

Jag har redan ett program som kan ta ett filträd och göra ett
ABC-filsystem av det... däremot inte motsatsen.  Om man har motsatsen så
kan man ju alltid packa upp en hel ABC-volym, modifiera, och skriva
tillbaka.  Ska ta och ladda upp det tillsammans med version DE1-13
(fixar programmeringen av ljudchippet.)

Dessutom går det faktiskt att köra över V.24-porten via TEDTERM, ABCV24
eller TERM100...

	-hpa

--
H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.