[abc80] ABC80 i DE1 version 4

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Tis Dec 30 15:41:20 PST 2008

OK, nu har jag testat senaste versionen, och det funkar finfint med alla
mina kort där jag hade kvar diskimagen! (även det gamla mmc-kortet). Vad
kul! Det är verkligen mycket bättre att köra i fpga än i emulator!

Kan bara uppmana alla andra på listan att genast beställa en DE1:a och
ladda abc:n. Det är nog nästan bättre nostalgitripp än min riktiga abc80
eftersom det är så mycket lättare när man har nästan alla program som
skrivits till abc:n t lätt tillgängliga på ett sd-kort!

Nu skulle man bara ta och hacka ihop en läs-o-skriv-utility till
abc-filsystemet på sd-kortet (t ex om man vill köra lite cross-compiling
tex i sdcc) så kan man börja göra lite seriös hacking...

Robert