[abc80] ABC80 i DE1 version 4

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tis Dec 30 11:38:06 PST 2008

juhasz at abc.se wrote:
> Vad fint!
>
> Har testat en hel hög med kort, med följande resultat
>
> - 128M Apacer MMC-kort (ok, jag vet att det nog inte ska funka): error E1
> + ERR 48
> - 512M Sandisk SD, 512M Maxell SD, 2G Sandisk Ultra II (inga kort SDHC):
> error E6 + ERR48
> - 4G Sandisk Extreme III SDHC: ingen errorkod, men ERR48 i basic. Det
> verkar inte vara någon större skillnad på vad som finns på kortet (testade
> med senaste diskimagen dd:ad till kortet, tom abc-image och
> FAT-formaterat)

OK, provade ett par olika kort jag hade liggande, och helt visst var det
visst bara "tur" att det ursprungliga kortet funkade.  Fixade ett par
buggar i sd_init och en i fmt_lba och nu verkar de funka allihop,
inklusive SDHC.

Släppte version DE1-10.

	-hpa

--
H. Peter Anvin, Intel Open Source Technology Center
I work for Intel.  I don't speak on their behalf.