[abc80] Nu ute: ABCWin2

Erik Isaksson eis at comhem.se
Ons Sep 6 13:05:22 PDT 2006

Hej!

Ja, visst är det fantastiskt på vilka sätt man kan förslösa sin tid? :-)

Svar på frågor:

Anti-aliasingen (blurrandet) av texten är helt och hållet en
DirectDraw-finess. Internt jobbar emulatorn mot en 240x240-bitmap som
sedan "blittas" till skärmen. Att det blir olika på skärmarna är
förmodligen en följd av att din hårdvarublitter inte stöder
flerskärmssystem, och blitten görs då av mjukvara som är för slö för att
göra anti-aliasing.

Abort 48 trodde jag att jag fixat... BYE har iaf fungerat förut.
*rackarns* Måste vara nån resultatkod från diskcontrollern som blivit fel...

Stöd för hårddisk och UFD-DOS ligger på todo-listan.

Program laddas in med LOAD eller RUN. Prova RUN LIB för att få en
innehållsförteckning över skivorna.

mvh Erik (som bytt adress pga strul med Lysator-diton)