[abc80] Billigt FPGA-kort...

juhasz at abc.se juhasz at abc.se
Tors Nov 9 11:13:23 PST 2006

Hej!

Hm, jag skulle nog vara intresserad! Har inte sysstlat med FPGA:s tidigare
men nån gång måste man ju börja! Och även om emulatorer är
roliga/praktiska är ju detta lite mer real thing. Jag har t ex en trasig
ABC80 nånstans i gömmorna hemma i sverige som skulle kunna få nytt liv om
man stoppade in ett FPGA-baserat "superABC"-kort med t ex cf disk och
nätverk, och kanske 800-kompatibilitet också.

 Hade du en länk eller nåt till tilverkaren av kortet du sett? Och om det
inte finns ethernet kanske man kan köra SDIO och stoppa i ett wlan-kort,
för en portabel ABC-upplevelse.......

Robert