[abc80] Billigt FPGA-kort...

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tors Nov 9 00:58:09 PST 2006

Har precis hittat ett hyfsat billigt (USD 150) FPGA-kort, som det borde
gå att porta min ABC80-FPGA till utan större problem (det har SD/MMC i
stället för CompactFlash, och lite annorlunda konfigurationer av andra
grejer, men inget alltför konstigt.  Tyvärr har den bara en serieport,
och ingen Ethernet.

Vet inte huruvida det finns intresse av att göra en ABC80 (och kanske i
framtiden en 800) i ett mer tillgängligt format.  För min egen del
spelar det ju ingen roll (jag har ju min existerande hårdvara.)