[abc80] ABC firmware & disk images

Tomas Karlsson tomas.k at home.se
Sön Mars 19 05:48:15 PST 2006

Hejsan!

> Nu är den stora frågan hur videoenheten egentligen hanterar alla

Tyvärr har jag ingen koll denna hårdvara men det finns en beskrivning av
attribut avkodning i servicemanualen för ABC802. Även schemorna för 806:an
är intressanta. En hel del logik videohantering som inte sätts i 6845.

PC/M - Luxor dokumentation (om du missat denna)
http://www.abc80.net/Datorerna/Luxor/Luxor_HW_Info/luxor_hw_info.html

> TeleDisk-formatet tycks vara ytters "proprietärt" och finns inte beskrivet

Jag har provat något TeleDisk util på nätet  för att återställa till ren
data, fungerade faktiskt.

Mvh,
/Tomas