[abc80] Hej på er och Gott Nytt År

Martin Samuelsson abc80 at cos.user.lysator.liu.se
Tis Jan 3 01:49:23 PST 2006

John-Erik Näslund @ 2006-01-03 (Tuesday), 08:44 (+0100)
> Jag undrar om någon av er använder någon ABC DATOR fortfarande och till vad i så fall

Inte jag. Min ABC80 startar inte längre när man slår på strömbrytaren &
dessutom står den magasinerad i mitt föräldrahem.

Jag har lite av en plan att leka lite med någon emulator någon gång, men
det är inte direkt högprioriterat. Det som stoppat mig mest hittills är
att jag inte googlat ordentligt efter en som fungerar bra under en
modern Debian/Linux. (Sist jag försökte vill jag minnas att jag hittade
en som inte ville fungera med nyare X11 än R5, men det var flera år sen)

> Jag slutade använda mina för några år sedan
> Jag är Ny på abc-listan är det någon aktivitet här.

Mycket aktivitet är det inte...
--
/Martin