Re: [abc80] Hej på er och Gott Nytt År

Tomas Karlsson tomas.k at home.se
Ons Feb 15 12:29:39 PST 2006

Hejsan,

> + Mess verkar ha ett halvfärdigt men ambitiöst stöd för abc80-abc806.
> Källkoden säger att "Kurt Coder" skrivit drivrutinen... Nån som känner sig
> skylig?

Varken jag eller "Curt Coder" har haft någon ABC-dator, jag knappade lite på
ABC80 skolan det var väl allt. Det är tangentbordet som buggar i ABC80 delen
och för 800-serien är det Zilog's support kretsar.

Jag har access till MESS CVS:en så om någon hittar bugger så går det bra att
maila mig eller "Curt Coder". När det gäller MESS är det SVI, MSX, Compis
och BeBox jag hackat på. Däremot är det numera blueMSX som tagit min
emulator tid. http://www.bluemsx.com/

/Tomas