[abc80] ny på listan

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Ons Jan 26 08:54:56 PST 2005

> Jag har lite PDF:er till ABC datorerna på min hemsida.
>
> http://www.abc80.net/Datorerna/Luxor/Luxor_HW_Info/luxor_hw_info.html
>
> Jag lägger gärna upp mer där om någon har PDF:er.
>
> Jag hade tänkt att sätta tänderna i "Mikrodatorn ABC" här näst. Men om den
> är redan scannad....
Nu finns det lite pdf:er på mac.abc.se/~juhasz/abc80. ca 100M totalt...
De kanske behöver rensas lite och så är de i delar om ca 2 meg. Dock kommer de
nog inte ligga där för evigt... Men i alla fall!

Jo, Anders, jag har sett din site. Den ser bra ut (och mycket matnyttigt finns
där). Frågan är hur copyrightstatusen är på såna här gamla böcker. Men esselte
finns väl fortfarande antar jag....

Fotnot utanför ämnet: Jag läste idag om Håkan Lans omdiskuterade och
omstridda patent för färggrafik. Som jag förstått består hans uppfinning i
att lyckas läsa ut data ur ett långsamt dram så att det ändå kan användas
som bildminne. Efter en titt i "Mikrodatorns abc" eller schemat för abc80
ser man att abc80 säkert var minst lika innovativ. Ett år före, och ej
patenterad...