[abc80] Programmera ABC80 i C? ABS-filer?

Robert Juhasz juhasz at abc.se
Fre Feb 11 00:46:55 PST 2005

> Hittade beskrivingen på ABS till slut; det var gömt i
> innehållsförteckningen till ABC-kassett 8.  Att hitta teknisk
> information i gamla ABC-blad var definitivt i bland som att leta efter
> en nål i en höstack.
Men ganska roligt! Jag har själv bläddrat genom högar för att hitta nån specifik
grej, men ofta fastnat i massa andra artiklar.

> Är ändå rätt glad att jag behållit mina gamla ABC-blad (har 1980-1988;
> 1988 är när jag flyttade till USA.)
Tja, de borde scannas in de med! Det skulle vara en guldgruva. Både för
teknisk info och för att komma i håg "hur det var". Jag tror något
sådant projekt var på gång i ABC-klubben, men jag vet inte om det blev något.
De har ju inte ens programbanken kvar...

Robert