[abc80] ABC80:s ljudgenerator

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tis Feb 1 19:00:36 PST 2005

Hej,

Finns det någon med tillgång till en riktig ABC80?  I sådana fall, kan
ni säga om "out 6,71" och "out 6,255" låter lika eller ej?

Håller på och försöker bygga ljudgeneratorn i min FPGA-modell, vilket är
lite småmarigt eftersom den är till viss del analog.  Det stora
problemet, dock, är att om jag följer specarna blir "out 6,255" helt
tyst, vilket jag är rätt säker på att det *inte* var.

En ren gissning hur det skulle kunna fungerat får "out 6,255" att låta
en oktav lägre än "out 6,71".