[abc80] ABC80 i en FPGA - version 2

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tis Okt 14 12:05:30 PDT 2003

Har precis släppt ABC80 i en FPGA, version 2 :)

Har till slut lyckats pussla ihop tillräckligt med detaljer för att ha
skrivit en CompactFlash-controller till min ABC80 i en FPGA.  Den
simulerar en Winchester-controller och kör ABC-klubbens UFD-DOS utan
modifikationer.  (ABC-klubben var inblandade eftersom Luxor aldrig
släppte UFD-DOS till ABC80... det är alltså en patchad version av
ABC800:ans UFD-DOS.)

Dessutom följer det med ett Perl-script som skapar ett blankt filsystem.

ftp://ftp.zytor.com/pub/fpga/abc80/

Jag har laddat ner en mirror av ABC-klubbens programbank (finns på
http://www.devili.iki.fi/pub/Luxor/software/)... om jag hinner ska jag
försöka ladda ner det på ett CF-kort och lägga upp det som en imagefil.

Äkta datorarkaelogi här...