[abc80] ABC80 i en FPGA - försöker igen :)

H. Peter Anvin hpa at zytor.com
Tis Juni 10 18:08:35 PDT 2003

Fick precis ett packet med en kort baserat på en Altera Cyclone EP1C20
FPGA.  Det är ungefär 900.000 gates i stället för de 100.000 som det
tidigare kortet jag försökte med.  Tyvärr är det också dubbelt så dyrt
(och det med 50% specialpris) när man räknar med att VGA- och
tangentbord kräver ett särskilt dotterkort som jag fick beställa från
Europa...

Det är dock ett mycket trevligt kort med både Ethernet, två serieportar
och CompactFlash.

Nu kan jag i alla fall försöka igen... :)